Projectes i Col·laboracions

Projectes i Col·laboracions

L’Institut Quatre Cantons vol mantenir un relació oberta amb l’entorn i amb les entitats i per aquest motiu participa i col·labora en diversos programes, amb la intenció de proporcionar valuoses experiències d’aprenentatge al nostre alumnat.

Des del  TGPE (Treball Globalitzat de Proposta Externa) a 2n ESO, passant pels BRCS (Blocs de Recerca, Creació i Servei) a 3r i 4t i altres àmbits de formació, el  centre vol obrir finestres en la ment dels nostres joves, fet que comporta la coordinació entre diversos agents. Per una banda el professor o professora del centre que condueix l’activitat i, per altra, la persona o persones de les institucions que se’n fan responsables i participen d’ell. Un contingent professional important i amb un potencial educatiu immens. A través de les activitats que s’hi inclouen en aquestes col·laboracions, s’acosta l’alumnat a la recerca científica, a la innovació tecnològica, a la creació artística i literària, al món de la comunicació i de l’atenció a les persones.

Alhora, seguim interessants en créixer com a comunitat educativa i per això, formem part de diversos programes que ens permetin desplegar, aprofundir i afiançar el nostre projecte educatiu.

Aquests són els projectes i col·laboracions del curs 2025-2026

XARXES AMB CENTRES

  • Fem projectes conjuntament amb escoles de primària adscrites de l’entorn (Jornades esportives, creació de vídeojocs educatius..)
  • Col·laborem amb la Universitat de Barcelona en els programes GRINTIE   i  ESBRINA

PROGRAMES I ENTITATS

  • Formem part del Programa AraArt  i hem fet les següents accions. A banda,  hem establert un conveni amb Festival Escena Poblenou que es desenvolupa en el marc del BRCS de Creació Escènica a 3r i 4t d’ ESO.
  • Som centre formador pels estudiants universitaris. PRACTICUM
  • En el marc de la Convocatòria Unificada de Programes, participem en els següents programes i col·laborem amb les següents entitats:
    • Versembrant ,(a través del programa Improversem,  en l’àmbit de Llengua catalana  i educació escènica a 3r d’ESO.
    • Taller de cinema, en l’àmbit de BRCS Creació Escènica 3r ESO
    • Projecte Altaveu.  Seguint la metodologia d’aprenentatge i servei i partint d’una xerrada o taller  sensibilització, l’alumnat dissenya una campanya de visibilització i sensibilització de temes de justícia social centrat en l’erradicació del discurs d’odi.
  • Col·laborem amb El parlante  Contra el discurs d’odi, en l’àmbit del BRCS Creació Escènica a 3r ESO.
  • Col.laborem amb Rinova (agència europea contra discursos d’odi) en l’àmbit del BRCS Creació Escènica a 3r ESO.
  • Col·laborem amb EMAC, en l’àmbit del BRCS Creació Escènica 3r ESO
  • Col·laborem amb Nou pop, en l’àmbit del BRCS Creació Escènica a 3r ESO.
  • Col.laborem amb Nextus amb el projecte Docs for education per tal que l’alumne faci documentals, en l’àmbit del BRCS Creació Escènica a 3r ESO.  (em falta l’enllaç que me l’enviaran)
  • Formem part de la comunitat d’Escoles+ sostenibles.
  • Formem part de la Comunitat Energètica del Poblenou.
  • Col·laborem amb l’Institut Goethe en activitats formatives per l’alumnat que cursa Llengua Alemanya.
  • Formem part del programa mSchools per desenvolupar propostes en l’àmbit del BRCS Programació i Disseny de 3r ESO.
  • Som centre amb acreditació Erasmus+ durant el període 2023-2027.
  • Participem en el programa Henka: una iniciativa estatal que promou el benestar emocional d’adolescents, joves i el seu entorn.
  • Col·laborem amb el Casal de Joves amb el projecte Educar en Participació.

RECONEIXEMENT D’INNOVACIÓ EDUCATIVA

  • La personalització dels aprenentatges en els blocs de recerca, creació i serveis (BRCS)