Viatge final etapa 4t ESO a Berlín

IMG_5616El passat dimarts 2 de maig, 80 alumnes de 4t d’ESO del Quatre Cantons, acompanyats de 5 professors, vam emprendre el seu viatge de fi d’etapa a Berlín. Van ser uns dies inoblidables! En arribar a l’aeroport, dos autocars ens van traslladar a l’alberg Amstel House, on ens vam allotjar durant quatre nits. Després d’instal·lar-nos i distruibuir les habitacions, vam començar les visites a aquesta increïble ciutat. La primera tarda vam agafar el metro (U-Bahn o S-Bahn) per anar fins la Postdammer Platz, la Porta de Brandenburg i el Reichstag. El sopar era  sempre a l’alberg, i abans d’anar a dormir, podíem estar amb els amics a les plantes inferiors de l’edifici.

IMG_5615El segon dia vam fer una visita guiada de 3 hores pel centre de Berlín, dividits en tres gurps, cadascun d’ells amb el seu guia. Vam poder veure els llocs més interessants i emblemàtics de la ciutat: les esglésies bessones, el Check Point Charlie, restes del famós mur, tota la zona dels nous edificis governamentals,i el memorial de l’Holocaust,, la Friedrichstrasse i el Gendarmenmarkt. Havent dinat, vam visitar l’Alexanderplatz, amb la torre de comunicacions i el famós Sony Center, i el pintoresc barri de Nikolaiviertel.

El matí del tercer dia va estar dedicat a visitar dos museus impressionants: el Neues Museum, om vam poder admirar in situ el famós bust de la reina egípcia Nefertiti, a més d’altres obres d’art de tots els temps, especialment de l’edat antiga, i el Pergamon Museum, amb la seva impressionant reconstrucció de la porta d’Ishtar de Babilònia. A la tarda vam passejar per una zona que també és un autèntic museu a l’aire lliure: l’East Side Gallery, on artistes del graffiti de tot el món van decorar les restes del mur amb motius inspirats en el desig de pau i llibertat.

El quart dia vam fer una visita guiada al camp de concentració de Sachsenhausen, una experiència francament colpidora. A la tarda, vam entrar a la cúpula del Reichstag, obra de Norman Foster, vigilada per fortes mesures de seguretat. És una construcció impressionant, des d’on es pot gaudir de fantàstiques vistes de tota la ciutat.

I el darrer dia vam gaudir de temps lliure per fer les darreres compres i acomiadar-nos d’aquesta cuitat tan increïble i plena d’història. Auf Wiedersehen, Berlin!