Guardonats a la Fira de Robòtica

Guardonats a la Fira de Robòtica

Dissabte 31 de gener va tenir lloc la Fira “Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula” al Cosmocaixa de Barcelona. Es tracta de la última etapa de les experiències realitzades des del mes de setembre seguint un nou i innovador programa d’aprenentatge per a incorporar les tecnologies emergents a l’aula (concretament la plataforma Arduino), de manera que l’alumnat adquireixi bases de programació, electrònica i mecànica.

Segons va informar l’Obra Social la Caixa, a la Fira es van exposar 242 projectes presentats per prop d’un miler d’alumnes de 48 instituts de secundària del Barcelonès, Baix Llobregat, Garraf, Maresme, Vallès Oriental i Vallès Occidental.

L’Institut Quatre Cantons va presentar 5 projectes: un sistema per a mesurar el nivell de so a l’aula, on s’il·luminen una sèrie de leds segons els decibels captats per un micròfon, un dispositiu que controla el gir del motor d’un disc dur d’ordinador sobre el qual giren unes siluetes il·luminades per un llum que crea un efecte estroboscòpic, un dispositiu instal·lat a la part posterior d’un automòbil que indica la distància a la qual es troba un obstacle amb un avisador acústic inclòs, un mesurador del nivell de cereals en una sitja que obre o tanca una electrovàlvula segons hi hagi el nivell mínim o màxim i un vehicle comandat amb tecnologia Bluetooth aprofitant el comandament d’una PS2.

Aquest últim projecte va ser guardonat amb el tercer premi de la Fira. Malgrat la Fira no està concebuda com un un concurs, sinó com a espai de trobada per intercanviar experiències desenvolupades a l’aula i compartir el diàleg sobre aquesta temàtica amb professorat i alumnat, s’atorguen premis als tres millors projectes. El jurat, format per 10 professors, 10 alumnes i 10 membres de l’organització (entre els quals es trobava en David Cuartielles, co-creador de la plataforma Arduino), va visitar tota la fira i va anar concedint una xapa a aquells projectes que es consideraven més interessants per la seva originalitat, innovació, etc. El nostre projecte va obtenir 10 xapes: 5 de l’alumnat, 4 del professorat i 1 de l’organització.

Va ser una experiència inoblidable. L’alumnat va gaudir explicant els seus projectes als estudiants d’altres instituts, als professors que passaven preguntant, als familiars acompanyants. Enhorabona als nostres alumnes. El fet de ser a la Fira ja va ser un premi i l’èxit és intentar-ho.

Share this post